suanle

El Condor Pasa - Simon & Garfunkel


I'd rather be a sparrow than a snail.
我宁愿当一只麻雀也不做蜗牛,
Yes I would.
是的 我宁愿如此,
If I could,
如果可以,
I surely would.
我当然愿意,
I'd rather be a hammer than a nail.
我宁愿做一把锤子也不做钉子,
Yes I would.
是的 我宁愿如此,
If I could,
如果可以,
I surely would.
我当然愿意,
Away, I'd rather sail away,
远远地 我宁愿飞向远方,
Like a swan that's here and gone,
像天鹅般悠忽漂游,
A man gets tied his feet on the ground,
如果一个人被地面束缚着,
It gives the world,
向这世界发出,
It's saddest sound,
最哀伤的悲鸣,
It's saddest sound.
最哀伤的悲鸣,
I'd rather be a forest than a street.
我宁愿做一片森林也不做街道,
Yes I would.
是的 我宁愿如此,
If I could,
如果可以,
I surely would.
我当然愿意,
I'd rather feel the earth beneath my feet,
我宁愿体会地球在脚下的感觉,
Yes I would.
是的 我宁愿如此,
If I could,
如果可以,
I surely would.
我当然愿意。 

评论

热度(1)